LOVASKARAVÁN nevű karaván honlapja
LOVASKARAVÁN nevű karaván honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Lovak
 
Képek
 
Seabiscuit
 
Szilaj
 
Egyéb
 
A hét vicce
 
A forgatás

Az egyes versenyek forgatása újabb nehézségek elé állította a filmkészítõket. Nem volt elég, hogy a lovak körbevágtázzanak a pályán a kamerák kereszttüzében, de mindezt pontos sorrendben kellett megtenniük. Az almanachok a legapróbb részleteket is megõrizték a futamokról, így minden versenyt történelmileg hûen rendezhettetek meg. "Délelõttönként 11 órakor megbeszélést tartottunk - meséli Ross. - Átrágtunk minden egyes futamot és minden egyes beállítást a legapróbb részletekig. A pályának volt egy vázlata a szobámban, ahol az összes akciót, kameramozgást, köridõt és apró mozdulatot felvázoltuk a forgatás elõtt. A zsokék pontosan láthatták, mit kell tenniük az adott futamon." "Minden ló különbözött egymástól, már ami a gyorsaságot és az állóképességet illeti - mondja McCarron. - Az egyik gyorsabban rajtolt, a másik a pálya belsõ körén szeretett futni, és hasonlók. Minden reggel megnéztük, mi az aznapi teendõ, és ennek megfelelõen választottuk ki az állatokat az aznapi versenyre." A másik nehézséget az jelentette, hogy mindegyik ló ösztönösen a gyõzelemre törekedett, és a zsokék nem foghatták vissza õket, hiszen az hiteltelen összhatást eredményezett volna. "Amikor versenyzünk, a trénertõl kapjuk az instrukciókat - mondja Chris -, és csak magunkkal kell foglalkoznunk. Most Ross beállításai szerint futottunk, és pontosan onnan indultunk a lovakkal, ahonnan õ kijelölte. Néha több hossz különbséggel startoltunk, de így igazi verseny lett az eredmény." "Amíg nem olvastam Hillenbrand könyvét, nem igazán tudtam, milyen erõszakos és izgalmas sport a lóversenyzés - emlékszik Ross. - Nem volt egyszerû filmre vinni Laura hihetetlenül színes és részletes leírásait. Ez nem az a futam, amit a lelátóról nézel. Ebben benne vagy." Éppen ezért volt szükség rá, hogy Ross belülrõl, a zsokék szemszögébõl is megmutathassa a futamot. Mint minden filmben, itt is szükség volt közeli felvételekre, hogy a jelenetek mélységet kapjanak… Csakhogy itt ezt ötszáz kilogramm súlyos telivérek hátán, hatvan kilométeres sebességnél kellett véghezvinni. Az egyes felvételekhez komputeranimált, kétdimenziós grafikákkal teli füzetek készültek, a kamerák, zsokék és lovak pontos helyével, melyet a stáb minden egyes tagja megkapott: zsokék, kaszkadõrök, kameraasszisztensek. Nagyban segítette a pontos tervezõmunkát, hogy Ross mint forgatókönyvíró elõzetesen hónapokat töltött azzal az anyaggal, amelyet most filmre kellett vinnie. Santa Anitában, ahol a stáb több mint hat hetet töltött el, a kétdimenziós ábrák mellett egy versenypálya-makett is a filmkészítõk rendelkezésére állt, kis mûanyag lovakkal. Santa Anita versenypályája nagy hagyományokra tekint vissza, a gyönyörû környezetben fekvõ létesítmény, mely Los Angelestõl 22,5 km-re terül el, 1935 karácsonyán nyitotta meg kapuit. A filmesek szerencsésnek érezték magukat, hogy birtokukba vehetik az épületegyüttest. A pálya minden tekintetben ideális helyszínnek bizonyult: a stáb kihasználhatta az óriási pajtákat, öltözõket, sminkszobákat és külön stúdiókat rendezhetett be a hatalmas helyiségekben. Santa Anitán kívül azonban több pályára is szükség volt a forgatáshoz, így Gary Ross rendezõ, valamint Kennedy és Marshall producerek az ország több pontján is megfordultak, hogy megfelelõ helyszíneket találjanak Seabiscuit történetéhez. Adam Somner rendezõasszisztens így emlékszik: "Három fõ dolog volt, amit figyelembe vettünk a keresés során. Elsõként: amennyire lehet, a történet eredeti helyszínein próbáltunk forgatni; másodsorban olyan pályákra volt szükségünk, amelyeket nem modernizáltak az utóbbi években; harmadszor pedig megfelelõen nagy térre volt szükségünk a forgatócsoportok számára." Végül a stáb egész Amerikát beutazta a forgatás közben: az elsõ felvételeket Hemetben, egy százéves farmon készítették, majd a kaliforniai Pomonában, Saragotában és a Lexingtonban folytatták a munkát. A filmeseknek azonban a szezon kezdete elõtt mindenképpen el kellett hagyniuk a pályákat. Emiatt Gary Ross rendezõ kénytelen volt felgyorsítani a munkálatokat; elõfordult, hogy egyszerre két felvétel zajlott a pályán belül és kívül. Miközben egy belsõ jelenetet rendezett, a versenyen zajló történéseket monitoron követte nyomon, utasításait pedig rádión adta le. "Nem volt egyszerû dolog a kamerák megfelelõ mozgatása a lovak körül - meséli Ross. - Nemcsak darukat, állványokat használtunk, hanem szinte mindent, ami mozgatható." A lovakon vágtázó zsokék verseny közbeni beszélgetésének rögzítéséhez azonban ez sem volt elegendõ, így a stáb különös megoldást alkalmazott. Két megfelelõen "kisminkelt" mechanikus lóra (equicizerre) ültették fel a zsokékat, így imitálva a versenyhelyzetet. A szerkezeteket egy-egy gördíthetõ platformon külön-külön mozgatták, alájátszva a megfelelõ hangeffektusokat. Judianna Mokovsky jelmez- és Jeannine Oppewall díszlettervezõnek is szüksége volt némi találékonyságra. "Ez egy nagyléptékû film - mondja Makovsky. - És nem csak három emberrõl és egy lóról szól, hanem a gazdasági válság Amerikájáról." A fõszereplõk számára aprólékos gonddal elkészített jelmezek mellett a tervezõknek közel 700 rend ruhát kellett biztosítaniuk, a tömegjelenetekhez pedig Amerika, Anglia és Olaszország több mint 35 ruhakölcsönzõjébõl igényeltek hozzávalókat. Hogy a fõszereplõk a megfelelõ öltözéket kapják, a jelmeztervezõk az eredeti fotókat is felhasználták munkájuk során. A két ló párharcában is visszaköszönõ Kelet- és Nyugat-Amerika társadalmának ellentétét Makovsky jelmezei tökéletesen adták vissza; míg elõbbit a sötétebb, szürkés árnyalatok jellemezték, a Seabiscuit mögött állók a szabadabb és színesebb tónusokat képviselték. Gary Ross így méltatta Makovsky munkáját: "Nem hiszem, hogy van a világon nála jobb jelmeztervezõ. Minden részletet fantasztikus megszállottsággal dolgoz ki." "A ruhák rendkívül fontosak - teszi hozzá Cooper. - Segítik a színészt, hogy hitelesebben alakíthassa szerepét." Amikor Jeannine Oppewall díszlettervezõt megkérdezték, hogy hogyan kezdett neki a hatalmas munkának, így válaszolt: "Egyszerûen elkezdtem kérdezni. Nem sokat tudtam a lovakról, egészen idáig mindössze egyszer voltam lóversenyen életemben. Úgyhogy volt mit tanulnom." Szerzett egy könyvet a lóversenyzésrõl, és kimásolta a végérõl a szójegyzéket, amit aztán mindig magánál hordott. Ahogy Makovskyt, Oppewallt is a két, egymással éles ellentétben álló társadalmi közeg ragadta meg. "A film a lóversenyzés kivételes világában játszódik, ott, ahol talán a legkevésbé voltak érezhetõek a gazdasági válság hatásai - mondja Oppewall. - Mindaddig, míg Seabiscuit jelképpé nem vált, és vele a másik, szegényebb világ meg nem jelent a pályákon. Hisz az embereknek mindössze negyed dollárt kellett fizetniük, hogy láthassák hõsüket." A díszleteseknek a forgatási helyszíneken különféle megoldásokkal, például kerítések építésével kellett az oda nem illõ, anakronisztikus részleteket kitakarniuk, ha a kameramozgás ezt megkövetelte, máskor viszont teljes belsõ tereket építettek fel egy-egy jelenet kedvéért. A Vágta stábja kihívások egész sorának felelt meg a forgatás során. Ezek sorában a legkellemetlenebb az a tornádó volt, amely a gondosan felépített díszletet a forgatás megkezdése elõtti hajnalon döntötte romba. "Nagy feladatra vállalkoztunk - foglalja össze a rendezõ, Gary Ross -, de úgy érzem, sikerült vászonra álmodnunk egy korszakot. Büszke vagyok a filmre."

 
Óra
 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Linkek
 
Lovas oldalak
 
Western
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!